Ένα
μικροσκοπικό ΙΧ αυτοκίνητο, βγαλμένο από το χρονοντούλαπο της
αυτοκινητοβιομηχανίας, κυκλοφορεί στη πόλη του Ναυπλίου, Τρίτη 27 Μαΐου
2014. Πρόκειται για το θρυλικό BMW ISETTA 300 κατασκευής του 1958 στην
Γερμανία, το οποίο μετά από περιπετειώδης περιπλάνηση κατέληξε σε
κατάσταση αποσύνθεσης, στα χέρια του Ναυπλιώτη Κώστα Δημούλη, ο οποίος
το ανακατασκεύασε με πολύ κόπο και μεράκι, ενώ σε βόλτα που το έκανε
στην πόλη του Ναυπλίου, τράβηξε τα βλέμματα των περαστικών αλλά και το
ενδιαφέρων από τους λάτρεις των ιστορικών αυτοκινήτων.
Κατασκευαστής αυτού του τύπου αμαξιού ήταν ο Renzo Rivolta ένας γνωστός Ιταλός βιομήχανος, που κατασκεύαζε ηλεκτρικά ψυγεία. Κάποια στιγμή, όταν ανέλαβε και την εταιρία οχημάτων ISO, έκανε ένα βήμα παραπέρα, βγάζοντας σε παραγωγή τρεις τύπους ελαφρών scooters, πριν πάρει την απόφαση να προχωρήσει και άλλο.
Κατασκευαστής αυτού του τύπου αμαξιού ήταν ο Renzo Rivolta ένας γνωστός Ιταλός βιομήχανος, που κατασκεύαζε ηλεκτρικά ψυγεία. Κάποια στιγμή, όταν ανέλαβε και την εταιρία οχημάτων ISO, έκανε ένα βήμα παραπέρα, βγάζοντας σε παραγωγή τρεις τύπους ελαφρών scooters, πριν πάρει την απόφαση να προχωρήσει και άλλο.
Με τη συνεργασία του Ermenegildo Preti και του Pierluigi Raggi,
παρουσίασε το 1952 αυτό που χαρακτηρίστηκε σαν το ομορφότερο και πιο
φημισμένο microcar του κόσμου, το Isetta. Η επίσημη εμφάνιση του έγινε
στο σαλόνι του Τορίνο ένα χρόνο αργότερα, αλλά η μεγάλη επιτυχία έμελλε
να έρθει το 1955, όταν απέκτησε και η BMW τα δικαιώματα της κατασκευής
του.
Στην Ιταλική έκδοση, η Isetta κατασκευάστηκε από το 1953 μέχρι το
1958, με δίχρονο μονοκύλινδρο κινητήρα 236 κ.ε., ενώ οι Γερμανοί, σε μια
συνολική περίοδο παραγωγής επτά ετών, την εφοδίαζαν με μονοκύλινδρο
αλλά τετράχρονο μοτέρ 247 κ.ε., πού απέδιδε 12 αντί 9 ίππων, για να
ακολουθήσει και ένας 13 ίππων με 295 κ.ε., κυρίως για εξαγωγές.
PHOTO STUDIO B&G ΑΠΕ//ΜΠΕ ΜΠΟΥΓΙΩΤΗΣ ΡΑΣΣΙΑΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου